KLACHTENREGELING
Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen!

Hoe ga ik in de praktijk om met klachten? Wat kunt u doen als u ergens niet tevreden over bent? Lees verder als u meer wilt weten over mijn klachtenregeling.

“Bent u tevreden, zeg het anderen. Heeft u klachten, zeg het mij………”

Vertel me wat u dwars zit!
Het is belangrijk dat u zich prettig voelt bij uw zorgverlener. Ik zal er alles aan doen om u goed te begeleiden. Zit u met vragen of twijfels? Bent u ergens ontevreden over? Vertel het mij dan. Liefst zo snel mogelijk, maar ook als u er al een tijdje mee rondloopt. Samen praten wij erover en proberen we er snel iets aan te doen. Ik maak graag een afspraak met u buiten het spreekuur om.

Hulp nodig bij het melden van een klacht?
Vindt u het prettig als u iemand helpt om een klacht in te dienen? Dit is het telefoonnummer van de beroepsvereniging voor orthomoleculair therapeuten (MBOG): 0653913020 of mail: secretariaat@mbog.nl. De medewerkers kunnen u meer vertellen over uw rechten en adviseren graag. Ze helpen u ook om een gesprek met mij aan te gaan, als u dat misschien moeilijk vindt, of om een brief te schrijven over de klacht. Kijk op www.geschilleninstantiekab.nl voor meer informatie.

Als we er samen niet uitkomen: de bemiddelaar
Ik hoop natuurlijk niet dat het zover komt, maar het kan gebeuren dat we er samen niet uitkomen. Als u dat wilt, kunnen we een bemiddelaar om hulp vragen. Dat is een onpartijdig iemand, die ons helpt om samen naar een oplossing te zoeken. Daar is hij of zij speciaal voor opgeleid. Het doel van de bemiddelaar is het vertrouwen tussen ons te herstellen.

Voor een onafhankelijk oordeel: de klachtencommissie KAB
Als u een onafhankelijk oordeel wilt, kunt u uw klacht bij de klachtencommissie van de KAB indienen. Deze onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zo ja, dan zal de commissie mij vragen om mijn dienstverlening aan te passen. Meer informatie over de klachtencommissie en de procedure vindt u op internet: https://www.geschilleninstantiekab.nl/patient.html of neem contact op met de klachtencommissie zelf.

Een klacht indienen kost niets
Aan alles wat hier besproken is zijn geen kosten verbonden. Ook de hulp van de bemiddelaar en klachtencommissie zijn gratis.